El cost ambiental i econòmic de l’ampliació de l’aeroport | La Directa

S.O.S. Delta del Llobregat

Oriol Matadepera i Guiu Ferrés-Costa | La Directa

10 de juliol de 2013

L’ampliació de l’aeroport del Prat ha tingut un cost econòmic i ambiental elevadíssim. Plantejada durant l’època de la bombolla infraestructural, ha provocat –juntament amb les obres a Barajas– un deute monumental a la societat pública AENA. També ha suposat la pèrdua de diversos espais naturals i ni tan sols s’han dut a terme gran part de les mesures per compensar l’impacte ambiental causat al delta del Llobregat, una zona que continua amenaçada per diversos projectes de ‘desenvolupament’ de l’àrea metropolitana.

BOxHhobCEAMEYSl.jpg:largeL’ última ampliació de l’aeroport de Barcelona (2002-2009) va suposar la creació de la tercera pista –molt propera al mar i a les llacunes litorals de la Ricarda i el Remolar i a 1.350 metres d’una pista principal que també es va ampliar–, la urbanització de la ciutat aeroportuària, la construcció de la nova terminal T1, el…

View original post 1.516 more words

Deixa un comentari