Manifest Outlet Fora

Manifest del Front Comú contra l’Outlet #OutletFora578104_584515641603682_1399861509_a

13 de novembre de 2013

El mes d’abril es va confirmar la construcció d’un outlet a Viladecans, un projecte comercial queatempta contra el model de proximitat que caracteritza el nostre país i que posa en perill l’entorn agrari i mediambiental.

L’outlet s’ha començat a construir, afectant la mobilitat de milers de veïns i Veïnes i sense haver realitzat cap estudi d’impacte. Així com tampoc s’ha consultat ni a organismes especialitzats, ni a la ciutadania afectada.

Els valedors d’aquest projecte asseguren que només comportarà beneficis, però hi ha molts col·lectius i ciutadans i ciutadanes baixllobregatines que tenen molts dubtes al respecte, de manera que han decidit organitzar-se per defensar un altre model de ciutat i de comarca.

Tenint en compte tot allò exposat, els i les sotagisnants:

  • Rebutgem l’enèsim centre comercial del Baix Llobregat, una comarca molt castigada per la sobredimensionada oferta comercial de grans superfícies, la precarietat laboral, la fragilitat de l’entorn i la manca d’un projecte de futur econòmica i mediambientalment sostenible.

Ja que trobem inacceptable:

  • Que les pròpies administracions continuïn cedint a la temptació de l’especulació urbanística, causa provada de la situació econòmica actual de crisi i font de corrupció.
  • Que s’emprin diners públics en benefici d’empreses privades

Perquè defensem:

  • El comerç local de proximitat, ja molt castigat a la nostra comarca.
  • El respecte pels espais agrícoles i oberts, per la seva funció ambiental, paisatgística, d’esbarjo, de coixí de les zones naturals, i de font de sobirania alimentària.

Per això demanem:

  • L’aturada de les obres, així com la realització d’un estudi d’impacte econòmic i un d’impacte ambiental – ja que l’existent s’havia fet per a un altre tipus d’edificació (el parc aeroespacial), i l’Outlet pot afectar zones naturals protegides molt sensibles.
  • L’abandó de macroprojectes com a solució virtual i de curt termini a la situació econòmica del municipi i de la comarca.
  • Mesures reals de protecció i dinamització del comerç de proximitat.
  • L’ampliació del Parc Agrari a totes les zones conreables i l’ampliació de l’espai cobert per Xarxa Natura 2000 als espais que ho requereixin, amb l’objectiu de blindar i protegir el nostre patrimoni agrari i mediambiental.
  • L’aprofitament del sòl industrial buit en projectes de valor afegit que garanteixin llocs detreball digne i de qualitat.
  • El compromís de realitzar processos participatius i democràtics en aquells projectes degran envergadura que repercuteixen en la vida del municipi i de la comarca.
  • Coherència i responsabilitat als agents polítics en l’exercici de les seves competències.

Davant la manca de transparència, estudiarem accions legals.

Davant el menyspreu a la ciutadania, sortirem al carrer.

Per un Delta Viu, Outlet Fora!

Plataforma Delta Viu

Plataforma S.O.S. Delta del Llobregat

Ateneu Popular la Màquia

Joves d’Esquerra Verda Baix Llobregat

Moviment de Defensa de la Terra (MDT) Baix Llobregat

Plataforma Salvem Oliveretes

Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló

Xarxa de l’Observatori del Deute en la Globalització

ASiA – Associació Salut i Agroecologia

Grup Local SEO Barcelona

Associació ECOIMA

Revista Soberania Alimentaria, Biodiversidad y Culturas

G10 Ass. d’Amics de les Muntanyes

Xarxa Comercial de Viladecans

Esquerra Republicana de Viladecans

Associació de comerciants El Carrer de Sant Boi

Les Agulles – Ecologistes en Acció

Us podeu adherir aquí.

One thought on “Manifest Outlet Fora

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s